Actief luisteren (tz)

We vertrekken van algemene inzichten over communicatie, misverstanden en helder communiceren.
De focus van de vorming ligt op het oefenen in vraaggericht communiceren:
   - Welk soort vragen kan ik best (niet) stellen?
   - Hoe kom ik te weten wat precies de behoefte is van de klant?
   - Hoe check ik of mijn boodschap overkomt?

Ook de eigen communicatiestijl bekijken we van dichtbij:
   - Wat is assertief communiceren en hoe verhoudt de deelnemer zich daartoe?
   - Hoe bewaar je geduld in soms vervelende situaties?

De deelnemers brengen ter plekke voorbeelden aan (ad hoc, geen voorbereiding vereist), waarmee we samen aan de slag gaan.

Vind vergelijkbare opleidingen

Sector: Thuiszorg - PWA - DC
Doelgroep: Leidinggevenden
Rubriek: Leidinggeven
  Zoek via de links naar vergelijkbare opleidingen
  • Taal Nederlands
  • Aantal sessies 1
  • Prijs € 605
Inschrijven