Congres HR in de zorg en diensten

Bekijk de foto's van editie 2019 hier.

Are you ready for EXP?

Zoals keynote Tom Haak vorig jaar op het congres zei: EXP of employee experience wordt de komende jaren enorm belangrijk.

Van customer experience naar employee experience
U heeft ongetwijfeld in uw organisatie de klant al centraal gesteld. Een klantenreis (customer journey) uittekenen, patiënt- of bewonersgericht werken, gebruikersraden, klantentevredenheid meten, patiëntenparticipatie, … zijn geen onbekende begrippen meer in de zorg- en welzijnssector.

We kunnen deze focus op customer experience ook toepassen op onze medewerkers. Immers, zij maken ook een reis doorheen uw organisatie. Dit kan kort of lang zijn, goed of minder goed. Door op verschillende punten in te spelen, kan u een echte employee experience creëren.

Waarom een employee experience uitbouwen?
Wanneer u hieraan aandacht besteedt, zijn er talrijke voordelen. Het geeft een stevige basis voor employer branding (u weet wel: the war for talent). Uw medewerkerstevredenheid stijgt en gelukkige medewerkers betekenen ook gelukkige klanten. Het heeft een invloed op absenteïsme: gewaardeerde en gelukkige medewerkers worden minder snel ziek. Als organisatie heeft u zicht op de opleidings- en ontwikkelbehoeften van uw medewerkers, zo kan u een persoonsgericht en efficiënt vormingsbeleid uitbouwen. Het analyseren van de employee experience in uw organisatie kan pijnpunten bloot leggen, inefficiënte processen identificeren, …

De kunst is om er samen met de medewerkers aan te werken. Luister naar wat zij belangrijk vinden en ondervonden hebben tijdens hun reis doorheen uw organisatie. Zo kan het voor iedereen een echte ontdekkingsreis worden!

Onze keynotes dit jaar zijn:
 Rik Vera: Extreme klantgerichtheid in de day after tomorrow
De wereld verandert zo snel dat we niet eens gemerkt hebben dat die gewoon gekanteld is. Mens en maatschappij zijn onder invloed van technologie anders georganiseerd. Rik Vera legt op een dynamische manier de krachten bloot die de nieuwe wereld vormgeven en aarzelt niet een aantal hypes terug te brengen tot hun ware aard, om vervolgens te vertellen hoe bedrijven die nieuwe wetmatigheden kunnen toepassen om een strategie te ontwikkelen voor de digitale wereld, die pas begonnen is.

  Danielle Braun: Heb je jouw organisatie al eens als een tribe bekeken?
Heb je jouw organisatie weleens als een tribe bekeken? Ga mee met Danielle op een boeiende reis naar het wezen van cultuur. Je leert hoe mensen culturen vormen en hoe culturen op hun beurt mensen vormen. Exotisch ver weg en tegelijkertijd vol praktijkvoorbeelden en praktische tips voor de eigen organisatie. Door deze antropologische bril zie je nog scherper wat er werkelijk speelt in de dynamiek van de organisatie. Je leert wat organisatiecultuur nu eigenlijk is, hoe je kernwaardes afstemt. Je gaat op zoek naar de totem van jullie organisatie en leert dat tribes niet in twee stappen maar in drieën veranderen. Je leert hoe je innoveert, hoe je omgaat met tegenstemmen bij verandering en hoe je de rollen in je organisatie in flow krijgt. En dat aandacht het nieuwe goud is. Je stapt de zaal anders uit dan je er in kwam. Je wordt een beetje antropoloog.

 Onze partners in 2019:

    

      



   

Onze communicatiepartners:

        

       


 Onze sponsors:

     

           

   

      

      

         

           

  

Vind vergelijkbare opleidingen

Sector: Alle zorgorganisaties
Doelgroep: Stafmedewerkers
Leidinggevenden
Hoofdverpleegkundigen
Rubriek: HR
Leidinggeven
  Zoek via de links naar vergelijkbare opleidingen
  • Taal Nederlands
  • Aantal sessies 1
  • Prijs € 145 - € 100
Inschrijven