Het voeren van exit-gesprekken (wzc)

Het voeren van exit-gesprekken is een meerwaarde voor uw organisatie. Zo weet u waarom iemand niet meer bij u wenst te werken. Daaraan kan u dan werken om dit te vermijden in de toekomst. En bent u toch tevreden dat die medewerker vertrekt, dan nog kan u leren uit de redenen waarom het zover gekomen is. U krijgt dan inzicht in de knelpunten van uw organisatie. En uw medewerkers die toch blijven, zijn meer betrokken omdat u ook effectief luistert en de knelpunten aanpakt.

We staan in deze vorming stil bij de redenen waarom we een exitgesprek moeten voeren. Maar hoe pakt u het nu concreet aan? We kijken naar de planning, de voorbereiding, de inhoud en voorbeeldvragen. We geven tips voor tijdens het gesprek en hoe u de resultaten kan terugkoppelen.

We gaan concreet aan de slag met enkele voorbeelden en een case voor een medewerker die de organisatie verlaat.

Vind vergelijkbare opleidingen

Sector: Woonzorgcentra
Doelgroep: Leidinggevenden
Rubriek: Leidinggeven
  Zoek via de links naar vergelijkbare opleidingen