Intervisie opzetten (WZC)

Intervisie is een vorm van deskundigheidsbevordering waarbij medewerkers een beroep doen op collega’s om mee te denken over vraagstukken waar zij tegenaan lopen in het werk. Dit meedenken gebeurt niet door het aandragen van oplossingen maar door het gericht stellen van vragen. Op die manier kom je tot een betere analyse van de situatie en vergroot je je eigen vermogen om het probleem op verschillende manieren op te lossen. Je krijgt als collega’s zicht op het ingebrachte probleem en leert ook hoe je hierin zelf zou kunnen handelen. Het is een methodiek waarbij de eigen deskundigheid binnen de organisatie wordt benut en verder wordt ontwikkeld. 
Het proces vraagt van de deelnemers de nodige basisvaardigheden. 

Deze vaardigheden ontwikkelen we in de vorming door het effectief opzetten van een intervisie rond een vooraf gekozen onderwerp. Na de vorming kunnen de deelnemers zelf intervisie-groepen opzetten en begeleiden.

Vind vergelijkbare opleidingen

Sector: Woonzorgcentra
Doelgroep: Leidinggevenden
Rubriek: Leidinggeven
  Zoek via de links naar vergelijkbare opleidingen
  • Taal Nederlands
  • Aantal sessies 2
  • Prijs € 1.220
Inschrijven