Van klantgericht naar customer delight: ambassadeur (ZH)

‘Customer delight’: een begrip die begint waar klantgerichtheid eindigt. Ie-dereen wil klantgericht zijn, maar slechts enkelen willen ook customer de-light bereiken. Het kan dus zorgen voor een onderscheid met concurrerende organisaties. Niet alleen naar klanten toe, maar (zeker vandaag) ook naar potentiële medewerkers toe.

Ontevreden klanten vertellen hun verhaal door naar gemiddeld 10 mensen, tevreden klanten naar 3 tot 5 mensen en delight klanten naar 17 tot 20 mensen!

Het customer delight denken kan verschillende doelen hebben: klantente-vredenheid en –loyaliteit doen toenemen, van klanten ambassadeurs maken, medewerkers meer tevreden maken over hun werk, betere werksfeer creëren, meer klanten aantrekken, aantrekkelijker zijn voor potentiële medewerkers, …

Om een organisatie te laten focussen op customer delight dienen we dus een attitudeverandering te creëren bij de medewerkers van de organisatie.

Ambassadeur (2 x 3 uur)
Deze vorming start met de introductie-sessie rond customer delight. In een tweede sessie gaan we dieper in op ‘delight’ werken en het motiveren van anderen om dit ook te doen.
We starten in de tweede sessie met de beschrijving van een ideale ervaring door jouw klant van jouw dienst. We leven ons in het ganse proces in en bekijken waar we de mogelijkheid hebben om meer ‘delight’ te werken. Je brengt in kaart hoe dit leeft op jouw afdeling en hoe je dit kan toepassen, zelfs in tijden van verandering. Je kan als ambassadeur meteen zelf aan de slag, zowel naar externe als interne klanten.

Vind vergelijkbare opleidingen

Sector: Ziekenhuizen
Doelgroep: alle medewerkers
Administratie
Leidinggevenden
Logistiek
Technische dienst
Onderhoud/keuken
Zorgpersoneel
Rubriek: Communicatie
  Zoek via de links naar vergelijkbare opleidingen
  • Taal Nederlands
  • Aantal sessies 2
  • Prijs € 1.400
Inschrijven